Aktuální trh s právními službami je přesycený. V minulých letech dokonce z České republiky odešly přední mezinárodní kanceláře - Norton Rose Fulbright a Hogan Lovells. Přesto vznikla mezera, kterou objevil pražský advokát JUDr. Jan Boltnar, Ph.D.
Zlínský rodák vystudoval práva na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Poté působil v přední české advokátní kanceláři jako specialista na IT právo. Dlouhodobě se specializuje na e-commerce, průmyslové vlastnictví a telekomunikace.
Po založení své vlastní advokátní kanceláře si všiml, že ačkoliv legislativní rámec pro zakládání firem existuje, na trhu chybí spolehlivá společnost, jež by poskytovala kompletní právní servis v oblasti zakládání firem.
Firmy specializující se na tento sektor sice na trhu již byly, ale kvalita jejich služeb byla mizivá: neposkytovaly kompletní servis. Hlavním nedostatkem byla časová náročnost zakládání firem -žádná společnost působící na trhu nebyla schopna zajistit založení a převod společnosti v řádu několika dnů.
Rozhodl se proto využít svého právního vzdělání a založil firmu – Yourfirm s.r.o., jež se specializuje na zakládání a prodej společností, tzv. ready made společností.
Jak celý prodej probíhá a na co si dát pozor jsme se pana advokáta osobně zeptali.
Co Vás vedlo k založení Yourfirm?
Boltnar: K založení společnosti Yourfirm nás přivedla náhoda. Ve své advokátní praxi jsem se setkal s případem nespokojeného klienta společnosti, od které koupil firmu. Zaměřil jsem se tedy na tento sektor a po rozsáhlém šetření jsem přišel na hlavní problém, který se při poskytování služeb vyskytnul. A to byla cena a informace.
Řada firem poskytovala svým klientům nepřesné a matoucí informace, zejména ohledně výsledné ceny společnosti. Cena, jež na první pohled vypadala lákavě, byla v průběhu převádění navyšována o položky, jež jsou sice nezbytnou součástí převodu, ale které byly klientovi zamlčeny.
Proto jsem se rozhodl věnovat oblasti zakládání společností a usnadnit tak mým klientům jejich začátky s podnikáním.
Naše čtenáře by asi nejvíce zajímal samotný pojem ready – made společnosti. Co to tedy přesně je?
Boltnar: Ready made společnost je společnost, jež už existuje a náš zákazník, který si jí koupí, s ní může začít ihned podnikat.
Chcete říci, že si opravdu můžu vybrat z katalogu firem a začít hned podnikat?
Boltnar: Ano, přesně takto koncept ready-made funguje. Vyberete si z portfolia již existujících společností, jež se liší zejména v právní formě, ve výši základního kapitálu, a můžete se začít věnovat Vaší vysněné činnosti.
O všechnu administrativu a vyřizování okolo se samozřejmě postaráme my. Všechny společnosti mají splacený základní kapitál a jsou bezdlužné.
Proč byste čtenářům doporučil ready made společnost?
Boltnar: Proces založení společnosti na vlastní pěst je časově náročnější. Vyžaduje navštívit četné instituce, jako například banku, kde musíte složit základní kapitál či živnostenský úřad, atd. S předzaloženou společností lze začít podnikat okamžitě. Podnikatel může za společnost začít jednat ihned po podepsání příslušných dokumentů, jedná se tedy o značnou časovou a finanční úsporu.
Na co si tedy máme dát při pořizování společnosti pozor?
Boltnar: Doporučil bych Vám zaměřit se zejména na tyto faktory:
- 1. Bezdlužnost
- 2. Historii firmy
- 3. Cenu a skryté poplatky
- 4. Postavení prodejce na trhu
ad 1. Bezdlužnost:
Vždy je nutné, aby prodejce garantoval naprosto 100% bezdlužnost. My jsme se rozhodli garantovat bezdlužnost nezávislým expertem a samozřejmě i naší společností včetně slibu odškodnění.
ad 2. Minimální podnikatelská historie:
Kde není historie podnikání, nejsou ani dluhy – vyžadujte proto minimální obchodní a podnikatelskou historii, předejdete tak mnohdy nepříjemným překvapením.
ad 3. Cena:
Nejlevnější cena v katalogu neznamená nejlevnější ve výsledku. Mám osobní zkušenost s firmami, jež své klienty o konečné ceně informují postupně – tedy v průběhu celého převádění. Slibovaná počáteční cena se tak navýší o spoustu dalších položek. - Vyžadujte od svého prodejce kalkulaci kompletních nákladů.
ad 4. Postavení prodejce na trhu ready made:
I zde platí "Dvakrát meř, jednou řež." Nejlepší je koupě společnosti od renomovaných partnerů, kteří mají dobré recenze. Pamatujte na to, že dobrá pověst prodejce zaručuje nejen profesionalitu a kvalitu poskytovaných služeb, ale i budování Vaší úspěšné firmy. Potřebujete mít jistotu, že všechny právní a ekonomické náležitosti koupě proběhnout rychle a hladce a Vy se budete moci věnovat svému podnikání.
Jaké máte plány do budoucna?
Boltnar: Víme, že na trhu nemáme úplný monopol, a proto se neustále snažíme náš servis zlepšit. Naším hlavním cílem je spokojený zákazník. Spokojené reakce našich klientů jsou pro nás největší pochvalou a zároveň motivací pro další činnost.
Filozofií naší firmy je poctivost a dobře odvedená práce a právě to stojí za naším úspěchem. Chceme v tomto pokračovat i do budoucna.